Tavertet

Cap de setmana amb bones vistes a Tavertet

20/02/16

Aquest cap de setmana decidim sortir en dissabte. Estem massa cansats per sortir divendres tan tard. Això sí, fem les bosses i ho anem a deixar a l'auto. Aprofitem per carregar aigua i deixar-la a punt de solfa.
Dissabte ben d'horeta sortim en direcció a Tavertet. Hem vist a ACPasion que han fet una àrea municipal i cap allà anem!
El nostre gat viatger també experimenta un canvi: en lloc de viatjar dins del seu transportí, ho fa lligadet amb l'arnés i còmodament instal·lat entre les dues nenes. Ben aviat s'acostuma i viatja tot fent una becaineta.
Parem a posar gasoil a la nostra benzinera preferida:

Un cop arribem al poble, la guàrdia urbana ens demana si hi volem passar la nit. Li diem que sí i ens cobra la tarifa de pernocta (5€). Ens adreça a la zona on hi ha l'àrea: 41.994683, 2.415781
L'àrea és molt maca, plana, amb llum durant la nit (coincidint amb enllumenat públic) i buidat de grises/negres.
A més, està al costat de la piscina (a l'estiu hi haurem de tornar!) i una zona de pícnic i barbacoa (amb petició prèvia). Al davant hi ha gronxadors i una pista molt maca de futbol sala i bàsquet!

Un cop instal·lats, anem a voltar pel poble. A l'oficina de turisme, ens informem de les caminades que podem fer pels voltants de Tavertet. Aprofitarem per comprar quatre coses a la botiga del poble. Amb la compra ja feta, voltem una mica. Ens aturem davant l'església romànica de Sant Cristòfol. Podem veure també l'interior, ja que és oberta:

A l'interior veiem una cosa curiosa: hi ha un banc per a cada família del poble, indicada pel cognom del respatller.

Pot fer-se la volta pel darrere i veure les bones vistes des de l'absis:

Anem al mirador del poble i, des d'allà les vistes són espectaculars: Montseny, Matagalls, pantà de Sau i Susqueda...

Vistes des del mirador del poble

Vistes del Montseny i pantà de Sau

Tant de voltar ens obre la gana. Tornem a l'auto i mentre uns juguem a futbol, els altres preparen el dinar. Dinem fora, ja que fa molt bon dia.
Després de dinar reposem una mica. Les nenes aprofiten per treure a passejar el gatet...

Després de reposar una mica i amb el gat ja cansat (i ja desitjant tornar a la comoditat de l'auto), les nenes es queden fent deures i nosaltres dos anem a estirar les cames. Anirem fins a un mirador que hi ha a una hora de distància del poble.
Des d'allà, les vistes són encara millors. Veiem bona part del Pantà de Sau i la punta del campanar.

A l'hora de tornar no veiem gaire clar el camí (en teoria hi ha un recorregut circular) i acabem tornant per on hem vingut.
abans de sopar fem sessió fotogràfica de la posta de sol amb les nenes.
Abans d'anar a sopar fem una volta pel poble. L'església il·luminada és molt maca!

Entrem a la botiga a comprar algunes cosetes d'última hora pel sopar i tornem a l'auto. Mentre sopem, mirem uns capítols de la sèrie "veterinars".
A la nit, deixem un puntet la calefacció posada, ja que la temperatura baixa força a la nit. Avui ha estat un dia molt ben aprofitat!

21/02/16

Aquest matí, després d'esmorzar, ens dirigim als afores del poble, en direcció al Cingles de l'avenc. El camí està ben senyalitzat.

Camí amb poble al fons

Travessem prat amb vaques

A l'Avenc de Tavertet hi ha un hotel força luxós (però molt buit). De fet hi ha snacks i begudes en autoservei. No veiem ningú de personal.
Hotel amb vistes

Comprem unes xips i unes aigües i seguim el nostre camí cap a la Roca Llarga i les tombes medievals que hem vist anunciades en un cartell.

Comencem a veure neu a les parts del camí més obagues. Qui ho hauria dit que veuriem neu amb el sol i bon dia que fa!

Al cap d'una estona arribem al Collet de Rajols i veiem, finalment, les tombes antropomòrfiques medievals, excavades a la roca:

Estem una bona estona voltant, tot buscant la continuació del camí fins al mirador de la Pedra Llarga i no el trobem. Finalment ens ho deixem córrer. Piquem una mica, ja que tenim gana i necessitem energia per fer la baixada, i tornem per on hem vingut.
Ben aviat tornem a veure l'hotel:

Un cop al poble, fem el dinar. Tots estem ben afamats! Dinem a fora, ja que fa sol, encara. Mica en mica, però, es va ennuvolant.
Després de dinar recollim i tornem cap a casa.
Cap de setmana molt ben aprofitat, tot i qua vam arribar ahir dissabte!