Poboleda (Priorat)

Pont de Maig a Poboleda, Priorat

30/04/14

Aquest vespre hem estat enfeinats a causa d'un canvi de plans a darrera hora. No podem anar allà on teníem pensat i haurem de buscar plans alternatius. Aquest pon no teníem pensat fer servir l'AC, però segur que la nostra caseta sobre rodes estarà encantada de dur-nos a algun lloc on ens ho passem bé!
Després de molt rumiar, i ja que volíem estar de pànxing total, ens decidim per anar cap al Priorat. Concretament al Càmping Poboleda. A causa del canvi de plans inesperats sortim tardíssim de casa i arribem a Poboleda cap a les 2 de la matinada. Per aquest motiu, ens instal·lem en un pàrquing de terra a l'entrada de Poboleda, on dormim molt tranquils.

01/05/14

Abans d'entrar al càmping, anem a comprar quatre cosetes pel dinar i sopar d'avui i un cop carregat tot a l'AC, ens dirigim cap al càmping. El càmping és molt bonic: verd, ombrejat i amb bones vistes. L'entorn és incomparable, tot i estar dins del poble.

Després de fer el dinar i descansar una mica, anem a passejar pels voltants. Hi ha una bonica passejada on creuem un riuet i diversos camps de vinyes (molt costeruts). Després de fer una volta circular, tronem cap al càmping. Mentre anem tornant, veiem unes boniques vistes del poble:
Vistes de Poboleda

Juguem una estoneta pel càmping i sopem.

02/05/14

Avui fem un dia de pànxing total pel càmping. Llegim, juguem i el personal infantil surt pel poble amb unes amiguetes que han fet.
Aprofitem per anar a comprar cosetes pel sopar, aprofitant que les botigues són obertes. Cal dir que l'horari de les botigues és força peculiar.
Al vespre, fa força fresca i molt d'aire, que ens dificulta una mica la barbacoa que volem fer. Tot i això, i amb l'ajuda d'uns sarments de vinya molt secs, aconseguim de fer foc.

Fa tant d'aire i fresca, que ens enduem el que hem cuinat i ens ho mengem dins de l'AC.

03/05/14

Aquest matí fa molt bon dia i, després de fer un bon esmorzar, ens preparem uns entrepans. Avui farem una excursió cap al monestir de Scala Dei.
Un cop tot a punt, ens dirigim cap al GR que ens hi durà.

Cal dir que hi ha algun tros on el recorregut passa per la carretera i despista una mica. De fet, perdem el GR i acabem entrant al poble de Scala Dei per carretera. Pel camí veiem els característics camps de vinya en pendent, tant típics del Priorat:

Després de prendre un refresquet al poble, arribem amb energies renovades al monestir. Fa molta calor!
Abans d'entrar dinem els entrepans.

Fa uns anys ja vam venir al monestir i ara, la veritat, està molt canviat. Han restaurat més dependències monàstiques, com el claustre. També ens agrada molt un vídeo de la restauració del claustre que projecten a càmera ràpida.

Acabada la visita, tornem cap al càmping. Aquest cop agafem el GR de tornada i, aquest cop, no el perdem.
Un cop al poble i aprofitant que estan a punt d'obrir les botigues (les 6 de la tarda) em quedo esperant que obrin el forn i la resta se'n van a fer-se una dutxa al càmping. Espero una bona estona i van arribant unes senyores que es posen a xerrar a la porta, esperant que obrin. El ritme del poble és realment relaxat!

Finalment obren i compro diverses coses per sopar, entre d'altres uns "orellons", pasta fregida típica del poble que ens cruspirem de postres:

Un cop deixada la compra a l'AC, cap a les dutxes!

Botes de l'excursió d'avui, a la fresca

Aprofitem per fer un soparet a fora, aprofitant que encara hi ha llum. Teníem una gana de llop!

03/05/14

Aquest matí, tranquil·lament, esmorzem i anem recollint tot per anar marxant. No volem encallar-nos en cap retenció de trànsit, tant típiques del pont de maig, especialment si ha fet tan bon temps.

També ens fem uns entrepans per dinar en ruta, així no caldrà que ens aturem pel camí.

Abans de marxar ens acomiadem dels animalons del tancat que tenim davant l'AC i que hem alimentat durant aquest dies amb peles de fruita, molles de pa, restes de verdura i hortalisses:

Aquest pont ha estat molt relaxant! Quin càmping més bonic. De ben segur que abans de les vacances d'estiu i acabem tornant!