Puigcerdà

Sortida post-Nadal a la neu!

02/01/14

Després de les festes de Nadal i abans de Reis, hem organitzat una quedada de cosinets, tiets i tietes a la Cerdanya. Per primera vegada circularem amb el màxim de passatgers permesos a la nostra caseta sobre rodes (hem convidat 2 cosinets i la tieta!)
Avui quedem al pàrquing on tenim la nostra AC amb els cosinets i tieta. Quan arriben, omplim les lliteres amb l'equipatge i, després d'omplir el dipòsit d'aigua, anem a posar benzina i comprar una bombona de propà. Amb tot això fet ens dirigim cap al càmping on ja vam estar a l'estiu, aprop de Puigcerdà. Dinem en ruta uns bons entrepans i arribem a Guils de Cerdanya en unes dues horetes.

Un cop allà, el personal vol "tocar neu". De fet només hi ha neu a la muntanya. Tot i això descobrim unes clapes en un camp davant del càmping i cap allà anem!
 Aprofitem la clapa de neu per fer una gran batalla de neu, alguns fan "àngels" i també fem un bonic ninot de neu. Realment teníem ganes de neu!

Després de les activitats de neu tornem cap al càmping i ens reunim amb la resta de la cosinada (que eren a esquiar quan hem arribat) per jugar. Al cap d'una estona se'ns obre la gana i ens reunim a l'avancé de la seva caravana per sopar tots junts. A la nit fa força fred, però amb la calefacció que portem cap problema! També, per primera vegada, muntarem el llit doble fent servir l'extensió que sempre duem i que fins ara mai no havíem tret de la seva funda. Resulta molt fàcil d'afegir els coixins necessaris per fer un llit doble ben gros! Els cosinets hi dormen com uns reis!

03/01/14

Avui fa molt bon dia i anirem a fer raquetes de neu a l'estació d'esquí nòrdic que hi ha a 10 minuts del càmping: Guils-Fontanera.Un cop hem llogat les raquetes i els pals, decidim quin recorregut farem. Ens decidim pel més llarg (7 km).

El recorregut passa per dins del bosc i a mig camí arriba a un bonic paratge amb unes bones vistes. Allà aprofitem per fer una parada per picar quatre coses per agafar forces per acabar la resta del recorregut.

Arribem al càmping força tard i amb gana de llop. Fem una excel·lent barbacoa de carn i carxofes a la brasa. Aquí en deixo testimoni gràfic de la "carxofada":

La resta del dia la dediquem a fer la digestió, llegir, xerrar i descansar. La cosinada fa una timba de Monopoly, amb els carrers de Londres i pagant en £, of course!

04/01/14

Avui, després d'esmorzar, anirem a passar el matí a la capital de la comarca, Puigcerdà. Aprofitem per fer algunes compres i ens re-esmorzem uns xurros amb xocolata desfeta. Anem passejant fins al llac que hi ha al parc Schierbeck. Impressionant: tot el llac està gelat. Avui m'he deixat la càmera a l'AC. Sort que el nostre nebot fa una foto panoràmica espectacular amb el seu I-Phone i ens la passa:

Després del passeig tornem al càmping i anem a dinar al restaurant. Avui no tenim ganes de complicar-nos la vida. Sembla que vol nevar però no s'acaba de decidir.
Els nens van a passar la tarda a la sala de jocs del càmping.

05/01/14

Aquest vespre volem assistir a la cavalcada de Reis i, per tant, haurem de marxar d'hora a fi d'evitar retencions a la carretera i arribar a misses dites. Un cop tenim tot recollit, ens fem uns entrepans per dinar en ruta (que tan bé va anar a l'anada) i marxem cap al pàrquing de l'AC. Marxem cap a l'una del migdia i tenim una tornada ben tranquil·la.
Quin Nadal més autocaravanístic!

1. Hola
    m agradaria saber si del camping de guils a les pistes d esqui nordic hi vas pujar amb l autocaravana.i tambe saber si portes cadenes per l AC.
    Merci !!

1. No hi vam pujar amb AC perquè estava tot gelat. La carretera és bona per circular-hi amb l'AC si no hi ha gel. És força ampla i a dalt el pàrquing és gran. A partir d'una hora (que no recordo) tanquen la carretera d'accés. Sí, portem cadenes per la neu però mai no les he posat.