La Fageda

Cap de setmana "bicicleter" per La Fageda

Aquest cap de setmana sembla que no farà gaire bon temps i no podrem repetir la sortida a la platja. Decidim anar més cap a l'interior. Concretament a La Fageda, on fa temps que no hi anem. Els peixets, ja més grandets, es quedaran ja sols a casa.
Tot i que fa mandra, marxem divendres al vespre. Enfilem la C-17, que està força tranquil·la a aquesta hora. Quan agafem el desviament cap a Olot, per la C-37 encara estem més tranquils. Quin tip de túnels! Abans devia ser una carretera plena de corbes!
Finalment arribem al pàrquing de la Fageda on, a banda de fosc, està molt solitari. Només acabats d'aparcar, arriba una altra autocaravana. Sempre va bé estar més acompanyats! Dades GPS: 42.154923, 2.516182

Dissabte 28/set

L'endemà al matí el dia comença radiant! I això que havien anunciat pluges (i som a l'orinalet de Catalunya!).
Agafem les bicis i anem en direcció a Santa Pau. Anem fent parades per observar  el bosc, els bolets, els
insectes...
al cap d'una estona arribem a la Cooperativa de la Fageda. Com que no hem reservat amb prou antelació (2 mesos per endavant) visitem només la botiga. Aprofitem per endrapar-nos uns iogurts i natilles boníssimes. També comprem unes melmeladetes per la família, que duré penjades del manillar de la bici el que queda d'excursió.

També veiem alguns boletaires (no gaires) i molts bolets (no semblen pas rovellons). De tota manera els fem unes fotos...

Després de dinar passem el dia jugant pels voltants de l'AC. La veritat és que és un lloc molt tranquil, especialment quan marxen tots els visitants.
Al vespre arriben algunes Acs més. Suposem que diumenge estarà tot més concorregut.

Diumenge29/set

Efectivament,  l'endemà comença amb molt de moviment al pàrquing. El vigilant ens fa aparcar l'AC una mica més endavant, a fi que quedi un passadís darrera nostre més ampli i puguin circular altres vehicles. Hi ha unes 7 AC i 2 càmpers, també un parell de busos i la resta cotxes.
El pronòstic del temps indica pluja però no ho sembla pas. Fa sol i bon temps. Volíem anar a passejar per la Fageda però l'ànim bicicleter  és més temptador i decidim anar fins a Olot a visitar el museu dels volcans.
El camí és força planer i un cop a l'asfaltat fa baixada fins allà. Haurem d'agafar forces per la tornada, ja que tocarà pujar!

El museu dels volcans és molt bonic. Fins i tot s'hi projecta uns documental que acaba amb una simulació d'un terratrèmol. El terra es belluga! També hi ha una mostra de la flora i fauna de la Garrotxa.

Ens hi estem fins que tanquen i com que ja s'ha fet tard, ens quedem a fer un entrepà al bar del costat mateix del museu.
La primera part de la tornada la fem per un lloc diferents (el barri de la Font Muixina). Més endavant el recorrigat connectarà amb el camí que hem fet servir a l'anada. El camí dels afores d'Olot és molt pintoresc, tot ple d'hortets.
Arribem a l'Ac quan comencen a caure gotes. Hem tingut sort. Al cap de poca estona comença a caure un bon xàfec! Fem una mica de deures, mentre anem recollint les bicis i tornem cap a casa. Ha estat un cap de setmana biciperfecte!