Escapada a Girona

09/04/17

Tornem a Girona després d'uns mesos (hi vam estar aquest estiu uns dies amb uns amics). Arribem cap al tard i ens dirigim, com sempre fem, al pàrquing de Fontajau. Sorpresa! A l'entrada hi han posat un cartell on hi diuen que hi està permès l'aparcament d'autocaravanes però no la pernocta.
Ens dirigim a l'àrea d'autocaravanes que de fa uns anys han creat a Girona i ens la trobem tancada. Truquem al telèfon de contacte i no responen. Bé, haurem de dormir en algun lloc o altre.... Al final anem a mirar al pàrquing dels cines Ocine (41.992773, 2.818907). Allà no hi ha cap cartell de prohibició i una nit ja hi vam dormir. Decidim que ens hi quedem.
Anem a menjar-nos una crep (seguint el costum) a la creperia Crepdequè i anem a voltar una mica pel centre:

Com que avui ha estat un dia molt llarg i estem cansats, tornem cap a l'auto a dormir. Bona nit!

10/04/17

Després de fer un bon esmorzar, anem cap a l'àrea d'autocaravanes de Girona. Hem de dir que ens ha sorprès gratament. Tenen servei de buidat/omplert, llum (1€ per hora de llum) i fins i tot lavabo. El personal és molt amable.

Avui hem decidit de fer una excursió per la Vall de St. Daniel i pujar al Castell de Sant Miquel. Des d'allà, diuen, les vistes són espectaculars. Fem servir un parell de tracs de wikiloc: Girona-Castell St. Miquel i Vall de Sant Daniel

La caminada comença a Sant Pere Galligants:

Monestir

Carrer de Sant Daniel
Al cap d'una mitja horeta abandonem les últimes cases i entrem a un camí de terra que va pujant...

Finalment, arribem al castell de St. Miquel. Fa una calor!! A la vora del castell hi ha una àrea de pñícnic amb taules molt ben cuidades, moltes d'elles a l'ombra. Abans, però, pugem dalt de tot:

Castell de St. Miquel

Pujada al terrat del castell
Les vistes, tal com havíem llegit, són espectaculars! Veiem des del Montseny fins el Canigó (a la dreta de la foto panoràmica):

Dinem en una de les taules que hi ha sota les alzines de la zona de pícnic. Un cop refrescats i ben dinats, comencem la baixada. Huarem d'improvisar una mica la tornada, ja que se'ns ha acabat la pila del Garmin :-(
Passem, ja abans d'arribar a  Girona, per la Font del Ferro. Hi ha molta gent i també molta brutícia. El lloc és bonic, l'aigua té un gust curiós i una mica picant, però hi ha deixalles per tot arreu! És una llàstima que la gent no sigui una mica més neta.
De tornada a la ciutat, anem a menjar-nos un bon gelat (sembla que siguem a l'estiu).
Ben refrescats, anem a voltar per Girona i anem a veure els banys àrabs (jo no hi havia anat mai!). Una visita molt interessant.

Rematarem el dia anant al cinema. Com fem sempre, anem als cines Truffaut, on avui fan una peli que ja té uns anys: Rosetta . Buffff! sortim del cine amb mal gust de boca. És una peli dura! Per recuperar-nos :-) , anem a sopar davant del Cul de la Lleona, a la cerveseria König. Ens mengem unes hamburgueses espectaculars!

11/04/17

Aquest matí anirem a fer una passejada pel costat del Ter. A la recepció de l'àrea ens diuen que és un carril bici que té molt d'èxit. Com que ens fa mandra treure les bicis, decidim anar-hi a peu.
La primera part del camí transcorre pels horts de Sta. Eugènia:

Hi ha punts on és possible baixar fins al costat del riu. Ens sorprèn veure'l tan net. És un lloc idíl·lic per venir-hi a fer un pícnic i, fins i tot, banyar-se!

Al cap d'una estona arribem al casc històric de Salt, on dinem en una terrassa molt tranquil·la.

Per fer baixar el dinar, tornem tot xino-xano cap a Girona per un altre camí. Passem per l'auto a descansar de l'excursió i al vespre sortim una estona. Malauradament el cine està tancat per avaria :-(
Voltem pel centre i veiem l'assaig de la processó dels Manaies:

Ens mengem una crep i anem a fer una copa de comiat de Girona al club de Jazz Sunset.

12/04/17

Després d'esmorzar tornem cap a casa. Com sempre ens ha passat en aquesta bonica ciutat, ens ho hem passat de meravella!
Tenim pendent el pícnic i la remullada al riu Ter!