Estany d'Ivars 2

Tornem a l'estany d'Ivars!

17/04/15

Aquest cap de setmana, com que sembla que farà bo, decidim tornar a l'estany d'Ivars. aquesta vegada, hem reservat la visita guiada. Seguir que descobrirem moltes coses que no sabíem.
Sortim ja tard i arribem a l'aparcament de l'estany cap a quarts d'una de la matinada. Sort que la visita guiada la tenim a les 12.00 del migdia i podrem dormir fins que el cos ens digui prou!

18/04/15

Després d'esmorzar i mandrejar una mica, anem cap a la caseta d'informació, on ens espera el nostre guia.
Fem una volta per l'estany i aprenem un munt de coses interessants.

Caseta per ratpenats

Cabres que usen per segar l'herba de les illetes de l'estany

Les cabres ens acompanyen a la caseta de guaita d'ocells!

El guia ens aconsella d'aparcar a l'altre pàrquing, ja que queda més a la vora d'un arbre on, cap al vespre, s'hi reuneixen molts ocells.
Decidim que ja hi anirem a dinar. Abans però passem per una benzinera a posar aigua a l'auto.
Arribem al pàrquing a l'hora de dinar i, un cop fet, ens l'enduem i ens el mengem a la vora del llac, en les taules de pícnic:

Després de dinar i reposar una mica, agafem les bicis i anem a cap a Cal Sinén, que és una casa tradicional a la vora de l'estany restaurada. a banda de visitar-la per dins (la van restaurant mica en mica) també s'hi poden comprar productes de la zona (cervesa artesana, vi de la zona, melmelades...) i souvenirs, com samarretes de l'estany.

Cigonya amb el seu "petit" pollet

Tornem a l'auto a fer deures i una mica de bricolatge abans no sigui l'hora d'anar a observar els ocells.
Cap al tard, anem cap al punt d'observació. A la vora de l'arbre on s'hi aturen els ocells, hi ha una torra de guaita i una caseta d'observació.
s'està ennuvolant i cauen llamps a l'horitzó. Aquesta nit plourà...

Torre d'observació

Caseta d'observació

Posta de sol a l'estany

Arribem a l'auto i cada cop està més núvol:

Abans no plogui, posem les bicis al portabicis i les tapem que no es mullin.
Al vespre, quan ja estem dormint, cau un xàfec impressionant. El sostre sembla un timbal!

19/04/15

Aquest matí, anem a voltar per l'estany fins l'hora de dinar. Avui també dinem a la zona de pícnic. Fa molt bon dia. Ni rastre de la pluja d'anit.
Després de dinar, recollim i tornem cap a casa.
Un bon cap de setmana de relax i natura!