Setmana Santa de rugby, Camarga i Provença

24/03/18

Aquest migdia comencem la nostra sortida de Setmana Santa. Dinem de camí i ens dirigim cap a la nostra primera parada: Montpeller. Aquest vespre tenim entrades per al partit que enfrontarà el líder de la lliga francesa (el Montpeller) i el Castres. Hem de ser allà a temps i cal que ja haguem deixat l'auto al càmping que hem trobat. No podem perdre temps.

Entrant a Montpeller, el navegador en juga una mala passada i perdem un temps preciós. Arribem que ja fosqueja al càmping. El càmping està en molt mal estat i és totalment prescindible. Està quasi buit i les dutxes, lavabos.. semblen en runes. L'únic bo que té és que es troba relativament a prop de la ciutat.
Un cop aparcada l'autocaravana, agafem les entrades i anem cap a buscar el tramvia (a uns 10 minuts a peu del càmping). El tramvia ens deixa en una plaça on hi ha un bus llançadora (gratuït) que porta els aficionats fins a l'estadi.

Un cop allà, preguntem quina és l'entrada i sentim el xiulet que marca el començament del partit, grrrrr! Al final arribem al nostre seient un parell de minuts després que el partit hagi començat.
L'ambient és espectacular!

Al final, gran victòria de l'equip local:

Ben satisfets per l'experiència, tornem cap a l'auto a descansar. Avui ha estat un dia molt llarg.

25/03/18

La gent del càmping ens van dir ahir que avui podíem anar a voltar per la ciutat i deixar l'auto al càmping, sempre i quan tornem abans de les 18.00, quan tanquen les portes i tanquen la recepció. Dit i fet, agafem la motxilla i anem cap al centre amb el tramvia.
Tot passejant, entrem al Jardí Botànic de la ciutat on avui hi fan una fira i venen plantes i altres productes naturals. Fa molt bon dia i la passejada pel jardí és molt agradable, tot i la gentada:

Voltem una estona pel jardí fins que seguim la nostra passejada pel centre de Montpeller:

Catedral de St. Pere

Carrer Foch amb Arc de Triomf al fons
S'està fent tard i encara no hem dinat. Comprem uns fideus orientals per emportar a The Cup Rice  & Noodles i anem cap a l'auto. Aviat serà l'hora de marxar i hem d'omplir i buidar dipòsits. No tenim ganes de quedar-nos tancats al càmping fins demà.

La torre de la Babote

Agafem el tramvia i arribem al càmping. Omplim/buidem i traiem l'auto del càmping. Parem en un revolt del camí i, ben tranquil·lament, dinem els fideus.

Després de dinar agafem rumb al nostre proper destí, Aigüesmortes, una bonica vila murallada dins La Camarga. Un cop allà, sortim a estirar les cames. L'àrea està just al costat de la muralla i és un lloc molt bonic i tranquil. Quan arribem veiem altres autos pernoctant. L'àrea té barrera d'entrada (tarifa diària) i servei de buidat i aigua potable: 43.565262, 4.196273
El poble és ben petit i està tot tancat. Demà es veurà ben diferent. Ens informem de les activitats que es poden fer i decidim que demà visitarem les salines i farem una passejada per tot el perímetre de les muralles.

Aigüesmortes des de les salines
Chapelle des Pénitents Gris
Abans d'anar a sopar i dormir, fem una foto de les muralles des de l'àrea: