Estiu 2016

Estiu 2016 (en construcció)

02/08/16 Catalunya-Vérarges 353 Km

Avui comencem el nostre viatge d'estiu. Un cop tenim la nostra caseta sobre rodes preparada i plena de queviures, ens dirigim cap a França.

Fem nit a Vérargues, en una bodega de vi de France-Passion. Abans de sopar, anem a estirar les cames pel poble.

03/08/16 Vérarges-Perouges-Dole 508 Km

Després d'esmorzar i comprar uns melonets al celler on hem dormit, marxem en direcció al poble on dinarem i visitarem: Perouges. Deixem l'auto en un parquing on s'hi permet la pernocta (2€/dia):

Dinem i anem a voltar pel poble. El poble molt turístic, situat a la regió d'Alvèrnia-Roine Alps, és molt bonic: cases i carrers empedrats i unes delicioses Galette au sucre.

Al vespre arribem al lloc on passarem la nit: Dole. Àrea AC amb serveis (47°04'24.0"N 5°29'09.0"E)

04/08/16 Dole-Colmar-Estrasburg 460 Km

Decidim anar tirant cap a Colmar, prop d'Estrasburg i deixem la visita a Dole per una altra ocasió, ja que s'ha fet una mica tard i ens queda encara un bon tros per arribar.

Arribem cap a la tarda a Colmar. El temps ha canviat: fa fresca i plou. Aparquem a l'àrea d'AC, que és un pàrquing de pagament sense serveis però molt ben situat: 48.083490, 7.355098
Anem a voltar pel centre amb els paraigües. Entrem a berenar a una cafeteria. Buff quin temps!

Pensem que, donat que ja hem vist la ciutat i que som a la vora d'Estrasburg, podriem anar-hi a sopar i a dormir. Així demà aprofitarem més bé el dia. Dit i fet. Tornem a l'AC i ens dirigim a la capital d'Alsàcia, on arribem de nit a l'àrea "Dues Ribes", ben a prop d'Alemanya, al costat de l'alberg de joventut.

05/08/16 Visita a Estrasburg

Aquest matí, anem cap al centre amb el tramvia. Passem el dia visitant la ciutat. Aquí hi ha unes fotos:

Quin ambient!

La catedral
Fem una estona de cua per visitar la catedral. De dins és impressionant!

Plaça de la catedral
Canals
Seguim voltant i ens enfilem a la resclosa dissenyada per l'enginyer Vauban (si heu llegit Victus, segur que el coneixeu;-)
Pont vist des de la resclosa
Un cop hem descansat una mica, ens dirigim a la mesquita d'Estrasburg, la més gran d'Europa. Va ser dissenyada per Jean Nouvel. De fora no és gran cosa, la veritat, però dins és força maca.

Tornem a l'hora de sopar a l'àrea. Abans, però anem a passejar fins Alemanya, tot creuant el Rin:

Donant per vista la ciutat, sopem i anem a dormir. Demà ens espera Alemanya!

06/08/16 Estrasburg-Ulm 228 Km

Sortim en direcció a Alemanya, cosa fàcil ja que només hem de creuar el Rin ;-) Posem gasoil i anem tirant per autopista fins a Ulm, on hi ha la catedral amb el campanar més alt d'Europa.
Arribem cap a primera hora de la tarda i aparquem en un pàrquing on deixen aparcar autocaravanes.

Malauradament està tot molt ple ja que hi ha unes proves esportives molt a prop. Costa una mica aparcar. Visitem el centre i ens trobem amb una festa típicament alemanya en un carrer del centre. Ens hi apuntem: menjar, beure, música alemanya i un gran ambient.

Benvinguts al menjar alemany!

Seguim visitant el centre i fem cap al passeig que hi ha al costat del Danubi. Visitem també l'ajuntament:

Catalunya quan era un país....
L'hotel més tort d'Alelemanya

Abans de tornar a l'auto, ja fosc, entrem en un súper que tanca tard per comprar queviures.

07/08/16 Ulm- Legoland - Rothemburg 168 Km

Avui el recorregut serà curtet. Anem al parc Legoland (33 km), on hi ha un pàrquing per AC on la nostra AC hi troba unes amigues...

Club Ford Transit :-)
Fa un dia esplèndid de sol i calor! Ens preparem uns entrepans i ens dirigim a l'entrada del parc:

Un cop a dins, anem a veure les impressionants maquetes de diferents països:

Venècia

Berlín

Amsterdam

Passem un dia fantàstic pujant a les diferents atraccions. Abans de marxar visitem la botiga, que és absolutament impressionant. Es poden comprar pecies soltes de qualsevol tipus. Les tenen en containers i les venen a pes. Cal anar-hi sí o sí. És espectacular! A la botiga ens fem uns personatges de nosaltres mateixos:

La família autocaravanera!
Un cop fora del parc, anem a la tourist info i preguntem pels allotjaments (àrees i càmpings). Al final decidim seguir la nostra ruta cap a la ciutat de Rothemburg, on arribem cap al vespre. Aparquem a l'àrea adaptada per AC dins del pàrquing d'autocars.
(49.382342, 10.188647)

08/08/16 Visita a Rothenburg

Visitem la ciutat. És preciosa! A cinc o deu minuts d'on tenim l'auto ja ens trobem amb la Galgentor, una de les entrades al casc antic:

Galgentor
No és estrany que hi hagi tants turistes per tot arreu. Ens apuntem a una visita guiada que ens ofereixen a la tourist info. Abans no comenci dinem uns entrepans a la plaça major i fem servir una mica la wifi de l'oficina de turisme.

Marktplatz
La visita guiada és molt interessant i recomanable. Aprenem piles de coses que, anant pel nostre compte, mai no hauriem après.
Aquí hi ha diverses fotos del recorregut:

Vistes de l'altra porta d'entrada a la ciutat

Muralles (s.XIII i XIV)

Galgengasse
Al migdia, acabada la visita, uns van a descansar a l'auto i els altres fem una bona caminada per sobre la muralla:
Passeig per sobre la muralla
 Al vespre anem a sopar a un restaurant molt freqüentat per la gent de la ciutat. Les raccions són espectaculars! Abans d'anar a dormir, fem "baixar" el sopar una mica, tot passejant pel centre.

Herrngasse
Bona nit!

09/08/16 Rothemburg-Heidelberg

Es lleva el dia plujós. Omplim/buidem i marxem cap a la ciutat universitària de Heidelberg, on ens allotjarem en un càmping dels afores, ja que al centre hi ha pàrquings on no s'hi permet la pernocta.

El càmping Heidelberg és bonic, petit i molt verd, just davant del riu. Ja no plou i ha sortit el sol. Dinem a fora a la tauleta, davant del riu.

Després de dinar agafem les bicis i anem cap a Heidelberg (5km carril bici).

Deixem les bicis lligades pel centre, davant oficina de turisme i anem a voltar una mica pel centre. Decidim pujar al castell amb el cremallera.

A la part del darrera del castell hi ha una plaça amb molt bones vistes de la ciutat:

Abans de marxar, fem una visita al museu de la farmàcia que hi ha dins del castell. Força curiós.

De baixada, anem a veure la impressionant biblioteca universitària i anem a comprar queviures en un super del centre.

Universitätsbibliothek
Acabada la visita, anem a fer un cafè/xocolata i menjar un tall de pastís. Recollim les bicis i tornem al càmping.

10/08/16 Heidelberg-Köln 250 Km

Avui tenim una idea: deixar l'auto a Heidelberg, seguir visitant la ciutat i marxar des d'allà cap a Colònia, sense haver de tornar al càmping, del que hem de fer el checkout a les 12.00
La idea no acaba de resultar bé, ja que els pàrquings o són massa estrets o estan plens o estan llunyíssim del centre. Al final aparquem en un carrer dels afores, en un barri de casetes (Richard Wagner Straße 49.414696, 8.693610) i ens toca baixar les bicis per anar al centre. Per sort hi ha molts carrils bicis. En aquesta ciutat universitària hi ha moltíssimes bicicletes!

Marktplatz

Finalment aparquem les bicis en un carrer cèntric (Haupstraße) i anem a dinar, ja que s'ha fet tard. Ahir vam fer una reserva a un restaurant japonès (amb buffet giratori) que tenia molt bona pinta. El dinar resulta molt bo. Seguim voltant pel centre i, abans de marxar, ens dirigim amb les bicis a l'inici del Philosophenweg (49.414696, 8.693610), un camí que s'enfila per sobre d'una muntanyeta que hi ha a l'altra banda del riu. Des d'allà les vistes són molt maques:

Acabada la caminadeta pel Philosophenweg, agafem les bicis i tornem a l'auto. Abans, però, entrem a una Bäkerei i omprem pa i pastes per esmorzar demà al matí.
Un cop a l'auto, ens dirigim cap a Colònia, on arribem de nit. Portem les coordenades de l'àrea però no aconseguim trobar-la i passem la nit en un aparcament on ja hi ha una altra AC. Mentre posem els fermins, veiem que en un dels cotxes aparcat hi ha un home dins d'un cotxe, amb l'abric posat. Fins aquí tot normal, però el curiós és que està tocant la trompeta!!! No se sent res de res, però. Pensem que deu ser algú que deu dormir al cotxe i que treballa tocant la trompeta al metro o pel carrer. Tenim uns veïns peculiars, aquesta nit!

11/08/16 Visita a Köln

Aquest matí em llevo i surto a fer una volta de reconeixement amb el títol de: "on és l'àrea d'autocaravanes de Colònia?" Al cap de res veig l'entrada a l'àrea entre uns arbres. Ahir, com que era fosc, no la vam veure. Entrem a l'àrea (50.962610, 6.985832) i aparquem. Els serveis de buidat i omplert són fora (just davant d'on hem dormit). Hi ha un parquímetre on la tarifa diària és de 10€/dia. A la vora hi ha un alberg de joventut on s'hi pot rentar roba i menjar per un mòdic preu. L'àrea es diu Reisemobilhafen Köln.
Ben esmorzats, despengem les bicis i ens dirigim al centre. Brrrrrrr anem amb pantaló curt i fa un fred que pela! Sembla hivern!
Està el dia molt rúfol. Deixem les bicis lligades prop del carril bici del riu (per on hem vingut) i anem a passejar. Descobrim que hi ha un museu de la xocolata (de la marca Lindt) i no resistim la temptació de visitar-lo (a més, fora fa molt fred!)

Cases davant del riu i Groß Sankt Martin Kirche

Museu de la xocolata
El Schokoladenmuseum és força interessant, veiem des de la producció de la matèria primera, tipus de cultiu, propietats de la xocolata, temes econòmics, processos industrials al llarg de la història, packaging antic, publicitat...

Màquines de bombons que funcionen de veritat!

Nyam, nyam!
Sortint del museu anem una mica de botigues i a voltar pel centre. Fa molt mal temps, però què hi farem! Ens hem teletransportat a la tardor de cop. Al vespre, tornem cap a l'auto a descansar (i prendre alguna cosa calenta, que estem gelats!)

12/08/16 Visita a Köln

Avui, ja molt més abrigats, anem cap al centre de Colònia. Aparquem les bicis al mateix lloc que ahir. Avui visitarem el Ludvig Museum, el museu d'art contemporani de Colònia. La visita resulta superinteressant i molt molt recomanable.

Ludwig museum i catedral al fons

Sala Pop-Art

Acabada la visita, anem a voltar amb bici pel centre buscant un lloc per dinar. El lloc que havíem vist a la guia resulta estar tancat :-( i al final dinem de meravella en un restaurantet de falafel. Falafel Salam . Bon menjar a molt bon preu, què més es pot desitjar?

Després del dinar, agafem les bicis i, de camí a l'auto, fem una parada en un supermercat per comprar una mica de queviures, que pengem dels manillars. Arribem ja fosc a l'auto. Avui dormim aquí i demà marxarem cap a Holanda.

13/08/16 Köln-Utrecht (230 km)

Ens dirigim, direcció nord, cap a Utrecht (Holanda). El nostre destí és un mini càmping preciós, als afores d'Utrecht. El nom no pot ser més adient: Tussen Hemel en Aarde (entre el Cel i la Terra)

Vistes des de l'autocaravana

Com ja hem dinat pel camí, a l'autopista, tenim força temps i agafem les bicis per anar fins a Utrecht (4-5 km). No cal dir que hi ha carril bici fins allà mateix.
Un cop allà lliguem les bicis i anem a voltar pel centre. Aquesta ciutat és molt animada; hi ha gent per tot arreu sopant, bevent a les terrasses, pasejant pels canal en barca...
Veiem que lloguen "pedalos" i decidim que demà en llogarem un, ja que ara no tenim temps.
Entrem a una llibreria comprar llibres, ja que se'ns estan esgotant les existències. Com de costum, a les llibreries holandeses hi ha un bon assortit de llibres en anglès. Visca!

Animació a la vora dels canals

Després de voltar pel centre, ens agafa gana i decidim que avui sopem fora. Trobem un bon lloc per sopar en una plaça (Neude) plena de terrasses.
Ja ben tips, tornem a l'auto. Demà tornarem!

14/08/16 Visita a Utrecht

Avui fa un dia boníssim! Esmorzem amb vistes al petit canal que passa pel darrera del càmping. Aquest matí hem vist que la gent s'hi banya i tot!!! Ho haurem de provar! De moment, però, hem de tornar a la ciutat, ja que ens van quedar coses per veure.

Agafem les bicis i ens dirigim cap a Utrecht, travessant extensions de prats i creuant canals. Aquesta zona que envolta el càmping és molt maca; hi ha gent passejant, passejant el gos, banyant-se o pescant. La veritat és que l'hem encertada de ple, amb la tria d'aquest càmping.

Un cop a Utrecht, anem a visitar el Museu de la Miffy, però al final decidim que ens fa mandra tancar-nos en un museu amb el bon dia que fa. Finalment anem a voltar per Utrecht. Hi ha un carrer (amb carril bici) que fa tota la volta al centre històric, ran de canal. Quan tenim gana, ens asseiem a la vora del canal i mengem uns entrepans. Després de dinar ens dirigim al centre vejam si podem llogar uns pedalos per recórrer la ciutat pels canals. Arribem al lloc on es lloguen i lliguem les bicis (Canal Bike Utrecht 52.091582, 5.119063). La vista de la ciutat des de dins dels canals és preciosa!

Pedalant pels canals d'Utrecht

Ben cansats de pedalar, tornem a l'auto. Abans, però comprem una mica en un súper. Avui toca sopar barbacoa!

15/08716

Avui torna a fer un dia molt assolellat. Decidim que, abans de dinar, voltarem una mica per les rodalies del càmping. La ciutat ens la donem per vista. El personal juvenil està mandrós i es queda a l'auto. Ens posem les botes de caminar, agafem la càmera (i les ulleres i la gorra pel sol!!!) i seguim uns camins molt ben senyalitzats que ens portaran fins a Westbroek, un poblet que hi ha a uns 5 km.

De tornada, dinem i anem a banyar-nos al canal. Hi ha, fins i tot, un pont de fusta des d'on es pot saltar!

16/08/16

Avui toca marxar d'aquest magnífic mini càmping per seguir amb el nostre viatge. Aprofitant que estem molt a la vora i ens ve de passada, visitarem l'impressionant castell De Haar. Dinarem als jardins del castell un pícnic que ens hem preparat.

Abans de marxar del castell, aprofitem per jugar una estona dins del laberint:

Laberint

Cap a mitja tarda arribem a Gouda, la nostra destinació. Molt a la vora del centre hi ha un aparcament amb zona especial per autocaravanes:

Tanquem l'auto i anem a voltar pel centre:

Formatges o seients?

Canals

Continuarà...

-----------------------------------------------
EN CONSTRUCCIÓ! TORNEU AVIAT!